غذاهای مناسب برای کاسکو

غذاهای مورد علاقه کاسکو

خوردن غذا برای کاسکوها علاوه بر تامین مواد مورد نیاز بدن باعث ایجاد نشاط و لذت فراوان در آنها میشود. برخی مواد به عنوان غذای اصلی این پرنده پیشنهاد می گردد که البته با در نظر گرفتن میل و سیلقه های مختلف امکان دارد برخی پرندگان این غذاها را بخورند و تعدادی تمایلی به استفاده نداشته باشند.

مواد غذایی نظیرجوانه گندم ، ذرت تازه ، نخود آب پز شده ، عدس با ماش پخته ، جو عدس با ماش ، برنج پخته شده کم چرب و کم نمک ، نخود فرنگی ، لوبیای سبز ، سیب زمینی خام یا پخته و نان را می توان در زمره غذاها و خوراکی های مورد علاقه کاسکو دانست.

ذرت برای کاسکو

شما می توانید برخی اقلام را در جیره کاسکو قرار دهید اما بهتر است مقدار آن بصورت محدود باشد. در این میان می توان به تخمه آفتابگردان ، پسته ، تخم مرغ ، فندق ، استخوان قلم مرغ ، گردو ، پنیر کم نمک ، سویا و ماست اشاره کرد.

سبزی ها و میوه ها برای کاسکو بسیار مفید هستند و به شدت توصیه می شود بصورت مداوم در دسترس پرنده قرار گیرند. میوه هایی نظیر موز ، انگور ، انار ، سیب ، پرتغال ، هلو ، نارنگی و سایر میوه های فصلی از این جمله هستند. باید توجه داشت که میوه ها حتما باید تمیز و کاملا شسته شده بوده و در صورت هسته دار بودن ، هسته میوه گرفته شود. زیرا در برخی هسته میوه ها مانند سیب ، آلو ، هلو و سایر هسته های تلخ ماده ای به نام آمیگدالین وجود دارد. این ماده ترکیب سیانید و قند بوده در داخل بدن پرنده تبدیل به سیانید هیدروژن می گردد که این ماده سلامتی پرنده شما را به خطر می اندازد.

منبع: Happy Pet Group - نویسنده: جلیلوند